pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

McKenzie Hobart - Norfolk 1923

[img]

Hobart-McKenzie, brytyjski rower z silnikiem z roku 1923. Silnik dwusuwowy o pojemności 169 cm3.

[img] „Tuż po pierwszej wojnie światowej G. McKenzie wprowadził na rynek „ultralekki moto-rower”, jak wtedy nazywano ten typ. Projekt firmy McKenzie nie był nowatorski, jako że pojazd ten w każdym szczególe przypomina damkę marki Humber sprzed pierwszej wojny, którą można obejrzeć w muzeum w Coventry. McKenzie planował sprzedawać swe zmotoryzowane rowery w sieci współpracujących sklepów i zapewnić tani środek transportu szerokom masom.

Wykonanie roweru powierzono firmie Hobart Cycle Co Ltd z Coventry (patrz też: Hobart 1904). Miał solidną, otwartą ramę i przedni widelec amortyzowany na sprężynie. Warto zauważyć, że choć teraz wszystkie rowery z otwartą ramką zwyczajowo opisujemy jako „damki”, to McKenzie wprowadził ten model na rynek jako „przeznaczony dla dam i dżentelmenów”. Była to zresztą jedyna dostępna wersja. Ci, którzy zastanawiają się, dlaczego „damki” z pierwszej i drugiej dekady XX wieku były takie duże, powinni wiedzieć, że nie były one robione wyłącznie z myślą o kobietach. Używali ich również duchowni, dla których męskie ramy były nieodpowiednie z powodu noszenia sutanny.

Hobart produkował również silniki. Objętość skokowa wynosiła 69 cm3. Przy wadze całego pojazdu wynoszącej 34 kg można by się spodziewać potężnego zrywu, jednak test drogowy wykonany w roku 1923 wykazał, iż maksymalna prędkość to tylko 45 km/h. Pojazd został za to oceniony jako bardzo wygodny w prowadzeniu.” z buyvintage1.wordpress.com

[thumb:img_3.jpg] [thumb:img_4.jpg] [thumb:img_5.jpg] [thumb:img_6.jpg]

[thumb:img_7.jpg] [thumb:img_8.jpg] [thumb:img_9.jpg] [thumb:img_10.jpg]