pl en
Your web browser is too old or does not support JavaScript. This page will not display as intended.

Ner-A-Car 1925

[img]

Motocykl Ner-A-Car z roku 1925 z silnikiem czterosuwowym, produkowany na licencji w Kingston w Wielkiej Brytanii. (Dwusuwowe motocykle tej marki produkowane były w USA, w stanie Nowy Jork. Patrz: Neracar 1921.)

[img] Brytyjska firma Sheffield-Simplex rozpoczęła produkcję motocykli Ner-A-Car w 1921. Na początku korzystała z oryginalnego amerykańskiego projektu z przekładnią cierną i z silnikiem dwusuwowym 221 cm3. W 1923 silnik powiększono do 285 cm3, przy średnicy tłoka 70 mm i skoku 74 mm. Następnie Sheffield-Simplex opracował nową wersję motocykla z czterosuwowym silnikiem Blackbourne o pojemności 348 cm3, przy średnicy tłoka 71 mm i skoku 88 mm. Bezstopniową skrzynię biegów zastąpiono wtedy ręczną trójstopniową skrzynią biegów Sturmey-Archera. Ten nowy model wprowadzono w 1925 roku jako "model C". Wcześniejsza konstrukcja z silnikiem dwusuwowym była kontynuowana jako model B. Dostępny w sprzedaży był też "sportowy model C" z silnikiem górnozaworowym Blackbourne'a.

W 1926 pojawiła się wersja luksusowa z amortyzacją tylnego koła, deską rozdzielczą, owiewką i siedzeniem z poduszkami powietrznymi. Z powodu amortyzacji rozstaw kół pojazdu w tej wersji zwiększył się do 1,74 metra.

Produkcja motocykli Ner-A-Car w Kingston nad Tamizą zakończyła się jesienią 1926 roku.

[thumb:img_2.jpg] [thumb:img_3.jpg] [thumb:img_4.jpg] [thumb:img_5.jpg]

[thumb:img_6.jpg] [thumb:img_7.jpg] [thumb:img_8.jpg] [thumb:img_9.jpg]

[thumb:img_10.jpg] [thumb:img_11.jpg] [thumb:img_12.jpg] [thumb:img_13.jpg]

[thumb:img_14.jpg] [thumb:img_15.jpg] [thumb:img_16.jpg] [thumb:img_17.jpg]

[thumb:img_18.jpg] [thumb:img_19.jpg] [thumb:img_20.jpg] [thumb:img_21.jpg]

[thumb:img_22.jpg] [thumb:img_23.jpg] [thumb:img_24.jpg] [thumb:img_25.jpg]